بزرگترین نمایشگاه فنی- تخصصی صنایع چوب و مبلمان خاورمیانه، عرصه قدرت نمایی صنعتگران ترکیه

مصاحبه اختصاصی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با مجله چوب و کاغذ در روزهای پایانی سال 93
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
محافظت از مبلمان با بسته‌ بندی صحیح و اصولی آن
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۷
 

پنجم مهرماه 1393 مصادف با بیست و هفتم سپتامبر، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع چوب و تخته، ماشین‌آلات برش و ابزار آلات دستی کار روی چوب همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع جانبی مبلمان، تجهیزات، یراق‌آلات، محصولات چوبی و جنگلی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تویاپ استانبول آغاز به کار کرد.

ما نیز ساعت 11 صبح وارد یکی از ورودی‌های نمایشگاه تویاپ شدیم. از چند هفته قبل تمامی مشخصات خودم را از طریق اینترنت در سایت نمایشگاه وارد کرده بودیم و یک عدد رمز یا کد گرفته بودیم. به هنگام ورود در کمتر از یک دقیقه متصدی ورودی کدمان را در کامپیوتر وارد کرد و کارت شناسایی ورود به سالن‌های نمایشگاهی را پرینت گرفت و به ما داد. برای هر بار ورود و خروج بارکد کارت را به دستگاه کنترل ورود نشان می‌دادیم تا می‌توانستیم وارد سالن‌ها‌ یا از آنها خارج شویم. با این وسیله برگزار‌کنندگان نمایشگاه می‌توانستند آمار بگیرند که چند نفر از نمایشگاه بازدید کرده‌اند و هر نفر چند بار در چه روزی و ساعتی به نمایشگاه وارد و از آن خارج شده است. نکته‌ای که متاسفانه صنعت نمایشگاهی ایران هیچگونه توجهی به آن نشده است.
نمایشگاه تویاپ برای کسانی که از نمایشگاه‌های اینترزوم و لیگنا بازدید کرده‌اند، یادآور این دو نمایشگاه بود. بی اغراق می‌توان گفت این نمایشگاه یک نمونه بسیار خوب از نمایشگاه اینترزوم و لیگنا در مقیاس منطقه خاورمیانه است.
نظم و انضباط، تمیزی سالن‌ها و وسایل ایاب و ذهاب و هر آنچه که می‌تواند در یک نمایشگاه موجب راحتی شرکت‌کننده و بازدید‌کننده شود، در این نمایشگاه از نمره عالی برخوردار بود. با وجود وسعت بسیار زیاد فضای نمایشگاهی که بالغ بر پنجاه هزار مترمربع بود نقشه‌های نمایشگاه که در ورودی به بازدیدکنندگان داده می‌شد و تابلوهای راهنمایی که در ورودی و خروجی درب سالن‌ها قرار گرفته بود و تابلوهایی که از سقف هر سالن آویزان بود و شماره سالن‌های همجوار را مشخص می‌کرد همه عواملی برای پیشگیری از سردرگمی بود، و حکایت از مدیریتی با تجربه و علمی در زمینه برگزاری نمایشگاه داشت.
هر چند سالن در کنار یکدیگر به یک بخش از این نمایشگاه تعلق گرفته بود و بازدید کننده‌ای که مثلاً برای بازدید از غرفه‌های یراق آلات به نمایشگاه آمده بود تکلیفش مشخص بود که باید از کدام سالن ها دیدن کند. غرفه ها همه با موضوعات نمایشگاه هماهنگ بود و برگزار کننده از اختصاص غرفه به صنایع و خدمات خارج از حوزه مربوطه پرهیز کرده بود.
کل نمایشگاه به سه بخش عمده مواد اولیه، یراق‌آلات و ماشین‌آلات صنایع چوب تعلق گرفته بود. که در هر بخش زیر مجموعه‌های مرتبط قرار گرفته بودند.
اگرچه بیشتر شرکت‌کنندگان نمایشگاه تویاپ از کشور ترکیه حضور داشتند، اما حضور شرکت‌های دیگر از کشورهای صنعتی جهان باعث شده بود که این نمایشگاه صرفاً یدک‌کش نام بین‌المللی نباشد.
ما ضمن حضور در این نمایشگاه، با چند تن از مسؤولان برگزار‌کننده نمایشگاه، مسؤولان اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان مبلمان ایران و شرکت فیپکو و برخی از صاحبان صنایع چوب ایران که از این نمایشگاه بازدید می‌کردند، گفت‌و‌گوهایی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

گسترش همکاری های فنی با همکاران ترک از اهداف ماست
دکتر حسن احمدیان رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان مبلمان ایران
دکتر احمدیان رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان مبلمان ایران و مدیر عامل شرکت پادیران، معروف ترین چهره ایرانی صنعت مبلمان بود که در این نمایشگاه ملاقات کردیم. احمدیان در گفتگو با خبرنگار ما کمیت و کیفیت برگزاری نمایشگاه‌های صنعت چوب و مبلمان تویاپ را مایه افتخار مسؤولان کشور ترکیه و اصحاب صنعت چوب و مبلمان ترکیه و البته مایه عبرت مسؤولان ایرانی دانست. وی یاد آور شد وجود سایت بسیار مجهز و مدرن نمایشگاهی تویاپ با ظرفیت بیش از 120 هزار متر مربع سالن مجهز، از رویاهای ما در ایران بوده و هست. این در حالی است که ما هیچگاه شاهد حمایت‌های موثر و معنا داری مانند حمایت دولت ترکیه از صنعت و صادرات صنعتگران ترک نبوده و نیستیم و این هم مایه افسوس ما است. وی افزود؛ البته ما نا امید نمی‌شویم و با اعتماد به نفس و تلاش همه جانبه سعی می‌کنیم در شرایط بسیار نابرابر، از کورس رقابت با همکاران ترک خود باز نمانیم و متناسب با امکان‌ها و فرصت‌های محدودمان در مسیر توسعه صنعت مبلمان گام برداریم. احمدیان افزود حضور مسؤولان اتحادیه در این نمایشگاه در همین راستا و با هدف توسعه توانمندی‌های صنعت مبلمان کشورمان در بهره گیری از ماشین‌آلات، تجهیزات و مواد اولیه روز دنیا انجام می‌شود. به همین منظور مذاکرات متعددی با شرکت‌های ترک انجام داده‌ایم تا زمینه گسترش همکاری‌های فنی در زمینه مواد اولیه و یراق‌آلات میان صنعتگران مبلمان ایران و شرکت‌های ترکیه ای فعال در این زمینه گسترش یابد. در عین حال امیدواریم مسؤولان کشورمان، ما را در زمینه توسعه نمایشگاه‌های ماشین‌آلات، تجهیزات و مواد اولیه صنعت چوب و مبلمان در کشور یاری کنند تا شاهد چنین شکاف بزرگی میان کمیت و کیفیت اینگونه نمکایشگاه‌ها در ایران و ترکیه نباشیم.

عرضه نوارلبه، پروفیل و قرنیز ایرانی در نمایشگاه تویاپ
مهندس عباسی مدیرعامل شرکت پلیمر سپاهان
در میان صدها غرفه کوچک و بزرگ نمایشگاه حضور یک شرکت ایرانی برای عرضه محصولات تولید شده در ایران موجب دلگرمی و شادی ما شد. شرکت سپاهان پلیمر (تکنوپل) تنها شرکتی بود که از کشور پهناور ایران در این نمایشگاه حضور یافته بود و محصولات خود را عرضه می‌کرد.
مهندس عباسی مدیرعامل این شرکت و مهندس مدنی مدیر بازرگانی آن در غرفه حضور داشتند و چند دقیقه‌ای پذیرای خبرنگار مجله بودند. بدیهی است مصاحبه با یک تولید‌کننده هموطن در نمایشگاهی خارجی بسیار دلنشین بود.
مهندس عباسی در این گفتگو اظهار داشت: از سال 1385 شروع به تولید انواع نوار لبه PVC، قرنیز و پروفیل‌های P.V.C کرده‌ایم. در تولیداتمان از پتانسیل‌های داخل کشور چه در زمینه ماشین‌آلات و چه مواد اولیه بهره گرفته‌ و خوشبختانه توانسته‌ایم از نظر کیفیت و قیمت محصولات قابل قبولی را در رقابت با انواع مشابه خارجی به بازار داخلی ارائه دهیم.
وی نیازسنجی بازار را یکی از ارکان مهم تولید دانسته و افزود: پس از ماشین‌آلات مدرن و مواد اولیه باکیفیت، محصول تولید شده از نظر طرح و رنگ باید توان رقابت و حضور در بازار را داشته باشد، از این‌رو ما قبل از اقدام به تولید یک کالا در بازارهای جغرافیایی مختلف، نیازسنجی کرده و بر‌اساس خواست و سلیقه منطقه اقدام به تولید محصول می‌کنیم. با این روش تقریباً خیال ما از بابت فروش راحت خواهد بود.
مهندس مدنی مدیر بازرگانی این شرکت نیز درباره حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: ما در تمامی نمایشگاه‌های داخلی حضور فعال داریم. اما حضور مشترک ما با یک شرکت مصری در یک نمایشگاه خارجی، به ما نشان داد که می‌توانیم در بازارهای منطقه فعالیت کنیم. از این‌رو برای نخستین‌بار در یک نمایشگاه خارجی به طور مستقل حضور یافته‌ایم.
وی همچنین در مورد تولیدات این کارخانه افزود: یکی از امتیازهای محصولات ما، پس گرفتن بدون قید و شرط جنس فروخته شده است، به گونه‌ای که در صورتی که خریدار کوچکترین مشکلی در کیفیت کالاهای ما مشاهده کند، می‌تواند آن را به راحتی مرجوع کند.
در پایان این گفتگو، مهندس عباسی درباره دستاوردهای حضور در نمایشگاه تویاپ اظهار داشت: ما با چندین مشتری وارد مذاکره شدیم و به این نتیجه رسیدیم که امکان فروش کالاهایمان در کشور ترکیه وجود دارد. اما نکته مهمتر اینکه تولید‌کنندگان ایرانی در صورتی که بخواهند در عرصه‌های بین‌المللی فعال شوند، باید دید خود را وسیع کنند و به تولید جهانی بنگرند. بدیهی است حضور در بازارهای جهانی، قواعد خاص خود را دارد و بدون رعایت آن استانداردها و قواعد و قوانین، امکان حضور و رقابت در سطح بین‌المللی به وجود نمی‌آید.

امیدورام همکاری گسترده تری با ترکیه برقرار شود
مسعود دولت‌نیا بازرس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان مبلمان ایران و مدیرعامل شرکت تولید مبلمان خانگی لمکده نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: امسال در سایت نمایشگاهی تویاپ طی پنج روز نمایشگاهی در وسعت پنجاه هزار متر مربع به ارایه مواد اولیه، ابزار و یراق‌آلات و ماشین‌آلات مرتبط با صنایع چوب و مبلمان در محیطی مناسب برگزار شد که همه امکانات یک نمایشگاه مدرن و اصولی در آن فراهم شده بود.
واحدهای تولیدی و بازرگانی شرکت‌کننده با برنامه‌ریزی خوب و مناسب با رشته فعالیت خود و استفاده از پرسنل مجرب در امر بازاریابی و فروش کالای تخصصی حضوری فعال و مؤثر داشتند.
به نظر اینجانب زیربناهای لازم برای تولید به وسیله دولت و بخش خصوصی ترکیه طی یک برنامه مدت‌دار اجرا و با موفقیت به سرانجام رسیده و در امر بازرگانی و صادرات هم آمارهای مناسبی ارائه می‌شود. امیدوارم با توجه به توافقات اخیر جمهوری اسلامی ایران و قابلیت‌های ارزشمند تولید‌کنندگان کشورمان مبادلات فی‌مابین فعالان صنعت مبلمان ایران و ترکیه گسترش بیشتری یابد. یکی از تلاش‌های اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان مبلمان ایران و شرکت فیپکو به عنوان بازوی اجرایی آن بهره گیری از همین پتانسیل و سهولت بخشیدن به دسترسی اعضای اتحادیه به مواد اولیه مرغوب ترک با قیمت رقابتی است.


با توجه به استعداد و امکانات فراوان کشور می توان به سمت مدل اقتصاد بدون نفت حرکت کرد
برهان‌الدین ضیایی مدیرعامل شرکت صنایع همگن چوب و بازرس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان مبلمان ایران در تشریح نقطه‌نظرهای خود درباره نمایشگاه امسال تویاپ اظهار داشت: به نظر من نمایشگاه تویاپ ترکیه با برنامه‌ریزی خوب و قابل‌توجهی شروع شد، ادامه یافت و خاتمه پذیرفت. فضای نمایشگاهی وسیع و جانمایی غرفه‌های مختلف منظم و دارای برنامه از پیش تعیین شده بود و کارخانجات در زمینه مواد اولیه، ابزار و یراق‌آلات و ماشین‌آلات بسیار پربار ظاهر شدند.
امور بازرگانی و فروش واحدهای تولیدی مجهز به پرسنل آموزش‌دیده و مسلط و در بیشتر موارد آشنا به زبان انگلیسی جهت ارتباط با بازدید‌کنندگان بود و این امر نشان دهنده نظارت اصولی و همراهی بخش بازرگانی و صنعت دولت ترکیه و نگاه مسئولان دولتی به تولید و بخش خصوصی است. سیستم خدمات و روابط عمومی و امکانات رفاهی برای مهمانان و بازدید‌کنندگان از نمایشگاه فراهم بود.
البته پیامد بعدی نمایشگاه، فراهم بودن امکانات جابجایی وجوه و باز شدن LC و سایر امکانات برای بخش صادرات کشور ترکیه است که این خود مطلب مهمی در بازرگانی خارجی و اقتصاد بین‌الملل است. امیدوارم مقامات اقتصاد کشور ما ایران هم با توجه به معضلاتی که در مبادلات بازرگانی به وجود آمده، بتوانند در رفع موانع در زمینه باز شدن LC تسریع در جابجایی وجوه ارزی حمل و نقل و فعل و انفعالات گمرکی اندیشه‌ای جدید و کارآمد به کار برده و با توجه به استعداد و امکانات فراوان کشور به سمت مدل اقتصاد بدون نفت هدایت شویم. ما در شرکت صنایع همگن چوب و اتحادیه تلاش می‌کنیم تا با حمایت از شرکت فیپکو زمینه تامین و عرضه مستقیم مواد اولیه صنعت مبلمان با قیمت‌های رقابتی را برای اعضای خود فراهم کنیم. حضور ما در این نمایشگاه نیز با همین منظور و با هدف امکان سنجی برای توسعه فعالیت شرکت فیپکو در این زمینه انجام شد.


حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به نوعی بسترساز راهکارهای غلبه بر تحریم نیز قلمداد گردد
دکتر مسلم فدایی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت صنعت چوب شمال نیز از چهره‌های شناخته شده صنعت چوب ایران بود که در این نمایشگاه حضور داشت. وی در گفتگو با ما گفت:
نمایشگاه‌های Intermob 2014 و Wood Processing Machinery 2014 هر دو به طور همزمان در مرکز نمایشگاهی TOYAP شهر استانبول از تاریخ 27 سپتامبر تا اول اکتبر برگزار شد. این دو نمایشگاه امسال با بهره‌گیری از ظرفیت کامل 14 سالن (2 سالن بیشتر از سال گذشته) یکی از نمایشگاه‌های کلیدی این صنعت در سطح منطقه و جهان محسوب می‌شود. برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت بسیار خوبی برای ما به منظور آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها و محصولات و خدمات نوین، مذاکره با شرکت‌های اروپایی و آسیایی شرکت‌کننده، بحث و تبادل نظر با متخصصان و مدیران و کارشناسان به صورت رودررو بوده است.
علاوه بر این، بازدید از یکی از کارخانجات طرف مذاکره فرصت خوبی جهت امکان‌سنجی همکاری‌های متقابل در زمینه صادرات و واردات کالا و خدمات فنی و مهندسی فراهم کرد.
با توجه به محدودیت‌ها و تنگناهای اخیر در عرصه تجارت بین‌المللی، ترکیه نقش خود را به عنوان یک پل ارتباطی ایفا می‌کند. لذا حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به نوعی بسترساز راهکارهای غلبه بر تحریم نیز قلمداد شود.


مهدی صراف و شرکت پرشیا
نام آشنای صنعتگران مبلمان ایران در ترکیه
شاید برای کمتر کسی قابل باور باشد که شرکتی که مهدی صراف در کشور ترکیه به ثبت رساند، امروز به عنوان محصول تلاش‌های 12 ساله مهدی صراف، قدم در مسیر تولید یراق‌آلات در کشور ترکیه و صادرات آن به ایران گذارده است. مهدی صراف اکنون به عنوان تولیدکننده و تاجر سرشناس یراق‌آلات صنعت مبلمان از چهره‌های معتبر و مورد اطمینان تولیدکنندگان مبلمان ایران محسوب می‌شود که فعالیت‌های خود از سطح واردات یراق‌آلات به ایران را به سطح تولید برخی از اقلام یراق‌آلات در ترکیه و صدور آن به ایران ارتقاء داده است. تجربیات، توان و تسلط همه جانبه و منحصر به فرد صراف او را به یکی از سوژه‌های جالب ما برای انجام مصاحبه در نمایشگاه تویاپ بدل کرد و ما یکی از پر بارترین مصاحبه هایمان در نمایشگاه امسال تویاپ را با او انجام دادیم.
مهدی صراف در مصاحبه با خبرنگار ما یاد آور شد که بیش از 14 سال است که در کشور ترکیه زندگی می‌کند و حدود 12 سال است که در عرصه تامین و فروش یراق‌آلات صنعت مبلمان در ایران فعالیت دارد. او می‌گوید فعالیت‌هایش در بخش یراق‌آلات صنعت مبلمان صرفاً برای یک تجارت نیست، بلکه فعالیت در این حوزه به عشق و علاقه او گره خورده است. مطالعه فنی بر روی یراق‌آلات صنعت مبلمان و توسعه دانش و تخصصش در این زمینه سرگرمی اصلی او بوده و تمامی فعالیت‌هایش در این حوزه که در ابتدا با تامین و فروش یراق‌آلات به تولیدکنندگان مبلمان در ایران آغاز شده اکنون او را در مسیر تولید یراق‌آلات قرار داده است. او بر این باور است که توان او در جهت تامین یراق‌آلات صنعت مبلمان مورد نیاز صنعتگران مبلمان در ایران نه تنها انگیزه‌‌های حرفه ای او بلکه تعلق خاطر او به کشورش را نیز ارضا می‌کند. صراف تاکید می‌کند که فعالیت او در زمینه تولید یراق‌آلات در آغاز راه است و او برنامه‌های گسترده ای در این زمینه دارد که محصول آن موفقیت بیشتر او و دسترسی تولیدکنندگان مبلمان ایران به یراق‌آلات با قیمت رقابتی‌تر خواهد بود. صراف در پاسخ به این پرسش که چرا فعالیت تولیدی خود را در ایران دنبال نمی‌کند یاد آور شد، من طی 14 سال زندگی و کار شبانه روزی در ترکیه و 12 سال کسب تجربه در صنعت یراق‌آلات در این کشور، اکنون از مزیت‌های رقابتی و خاصی در ترکیه برخوردار هستم که فراهم آوردن آن در ایران دور از دسترس و پر ریسک خواهد بود. اما در عین حال آمادگی کامل دارم تا با فعالان و سرمایه‌گذاران هموطن خود در زمینه تولید یراق آلات در ایران به همکاری و سرمایه گذاری مشترک بپردازم. وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین عامل توسعه بخش‌های مختلف صنعت مبلمان ترکیه را چه می‌داند یادآور شد، بدون تردید حمایت برنامه دار و دقیق دولت از این صنعت در هر دو بخش تولید و صادرات از یکسو، و تلاش و پشتکار صنعتگران ترک از سوی دیگر عوامل اصلی این موفقیت محسوب می‌شوند. این در حالی است که همکاری تنگاتنگ میان دولت و تولیدکنندگان کشور ترکیه بسیار جالب توجه است.
صراف در تشریح ابعاد فعالیت‌های خود در ترکیه و ایران به خبرنگار ما گفت: فعالیت همزمان دفتر مرکزی شرکت پرشیا در تهران و استانبول از یک سو و فعالیت همزمان واحد تولیدی ما در استانبول با انبار مرکزی ما در چهار دانگه تهران اضلاع اصلی فعالیت‌های من در قالب شرکت پرشیا را شکل داده است. مهدی صراف تاکید می کند که تمرکز دقیق بر شناخت نیازهای تولیدکنندگان مبلمان در زمینه یراق‌آلات و تلاش هوشمندانه در جهت رفع این نیازها با بهترین کیفیت و قیمت فرمول اصلی فعالیت‌هایش در شرکت پرشیا محسوب می شود.

گفت و گو با مسوولان برگزار کننده نمایشگاه
خبرنگار مجله صنایع چوب و کاغذ با چند نفر از مسوولان برگزاری نمایشگاه به گفتگو پرداخت. آنچه در ذیل می‌آید حاصل تعدادی از این سوال و جواب‌ها است که البته برخی از آمار و اطلاعات مربوط به بعد از نمایشگاه است.
حضور 861 شرکت در نمایشگاه
مركز نمايشگاهي TUYAP (توياپ) استانبول از 27 سپتامبر (5 مهر) تا اول اكتبر (9 مهر) شاهد برگزاري همزمان بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي ماشين‌آلات صنايع چوب و تخته و ماشين‌آلات برش و ابزارآلات دستي و هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع جانبي مبلمان، تجهيزات و يراق‌آلات است. در اين نمايشگاه 861 شركت و نمايندگي از 30 كشور جهان حضور دارند كه طي اين 5 روز اين نمايشگاه به عنوان قطب تجارت اين صنعت براي صنعتگران داخلي و بين‌المللي مطرح خواهد شد. علاقه بيش از حد بازديد‌كنندگان، يك بار ديگر ثابت كرد كه اين نمايشگاه بزرگترين و معتبرترين گردهمايي اين صنعت در منطقه اوراسيا است كه به گونه‌اي شامل بخشي از اروپا و آسيا مي‌شود.

بيش از 60 هزار بازديد‌كننده از 102 كشور جهان
در طي اين نمايشگاه بيش از 60 هزار بازديد‌كننده متخصص و مرتبط با اين صنعت از 102 كشور جهان از اين نمايشگاه بازديد كردند. بيشترين تعداد بازديد‌كننده از 20 كشور الجزاير، آذربايجان، بلغارستان، بوسني و هرزگوين، مصر، آلمان، يونان، عراق، ايران، ايتاليا، كوزوو، لبنان، مقدونيه، روماني، روسيه، عربستان سعودي، صربستان، تونس، امريكا و ازبكستان بود.

دعوت از كميسيون‌هاي خريد ( هیات‌های تجاری) از 23 كشور جهان
اين نمايشگاه هر ساله با ايجاد بازارهاي جديد و براي گسترش شبكه های ارتباطی اقتصادی، به دعوت از کمیسیون های خرید یا همان هیات های تجاری از كشورهاي مختلف که از پتانسیل های بالایی برای همکاری با تولیدکنندگان ماشین آلات، یراق آلات و مواد اولیه صنایع چوب برخوردارند اقدام مي‌كند.
اين نمايشگاه با در اختيار گذشتن برخي تسهيلات به بازرگانان مثل دو شب اقامت رايگان در هتل و جابجايي هيأت‌هاي اعزامي از فرودگاه به هتل و نمايشگاه، سعي در رونق دادن به شبكه بازار اين صنعت است.
امسال اين نمايشگاه هيأت‌هاي تجاري يا كميسيون‌هاي خريد را از 23 كشور جهان به اسامي ذيل دعوت كرده بود: آلباني، آذربايجان، بوسني و هرزگوين، بلغارستان، كرواسي، مصر، گرجستان، يونان، ايران، اردن، قرقيزستان، كوزوو، لبنان، مقدونيه، مولداوي، مراكش، فلسطين، روسيه، صربستان، سوريه، تونس، اوكراين و ازبكستان.
نمايشگاه با ايجاد محيطي مناسب براي حضور برندهاي مختلف تجاري و گروه‌هاي تحقيق و توسعه، درصدد برآورده كردن نيازهاي مشتریاني است كه هر ساله سلايق آنها در حال تغيير است. بدين‌وسيله هم بازديد‌كنندگان و مشتريان و هم شركت‌كنندگان مي‌توانند با بهره‌گيري از حضور در اين نمايشگاه، رضايت كامل كسب كنند.

حضور كميسيون‌هاي خريد داخل كشوري از 47 شهر
نمايشگاه توياپ علاوه بر دعوت از هيأت‌هاي خريد از كشورهاي مختلف، امكانات و تسهيلات خاصي هم براي هيأت‌هاي تجاري ساکن در شهرهاي مختلف تركيه ايجاد كرد. اين نمايشگاه دعوت‌كننده 47 هيأت تجاري از شهرهاي مختلف تركيه بود. همچنين از 79 شهر تركيه بازديد‌كنندگان تخصصي و مرتبط با صنايع چوب از اين نمايشگاه ديدن كردند.

جهاني نماينده شركت نمايشگاهي توياپ تركيه كه از چند ماه گذشته در زمينه دعوت از متخصصان و صاحبان صنايع ايران براي بازديد از اين نمايشگاه فعاليت مي‌كرد، به خبرنگار ما گفت: به عنوان دفتر توياپ در ايران مسؤوليت اطلاع‌رساني و فروش غرفه در اين دو نمايشگاه را به عهده داشتيم و با كمك نشريات تخصصي اين صنعت، نمايشگاه‌هاي مرتبط، انجمن‌ها و اتحاديه‌ها توانستيم هيأتی مشتمل بر 150 نفر از مدیران، صاحبان صنایع، مسوولان و تصمیم گیران N.G.O ها را به اين نمايشگاه دعوت کنیمْ.
هر ساله توياپ با درنظر گرفتن امكانات تسهيلي، به سفر بازديد‌كنندگان متخصص كمك كرده و تمامي تلاش خود را در ميزباني هرچه بهتر هيأت‌هاي خارجي انجام مي‌دهد.
در سال‌هاي گذشته صنعت چوب ايران از رشد چشمگيري برخوردار بوده است. صاحبان اين صنعت با بروز كردن خطوط توليد، واردات ماشين‌آلات جديد و استفاده از مواد اوليه مناسب و باكيفيت، تأثير به سزايي در رشد و توسعه اين صنعت داشته‌اند. از این رو اميد است در سال آينده شركت‌هاي ايراني بيشتري به عنوان غرفه‌گذار و شرکت کننده در اين دو نمايشگاه حضور به عمل آورند. سال آينده نمايشگاه ماشين‌آلات صنايع چوب و نمايشگاه صنايع جانبي مبلمان و محصولات جنگلي 18 الي 22 مهر 1394 برگزار خواهد شد.

گزارش اختصاصی مجله چوب و کاغذ از مجموعه نمایشگاه‌های ماشین‌آلات، یراق‌آلات و مواد اولیه صنایع چوب و مبلمان ترکیه در سایت نمایشگاهی تویاپ در استانبول؛

EN